1 stycznia 2012 roku na Węgrzech wszedł w życie obowiązek zgłaszania przedsiebiorców do rejestru prowadzonego przez lokalną izbę przemysłowo-handlową (területi kereskedelmi és iparkamara), właściwą ze względu na siedzibę przedsibiorcy. Obowiązkowi temu podlegają wszyscy nowopowstający i już istniejący przedsiębiorcy (zarówno prowadzący działalność jednoosobowo, jak i spółki), za wyjątkiem rolników i przedsiębiorstw prowadzących rolniczą działalność gospodarczą. Nowopowstające przedsiębiorstwa są zobowiązane do złożenia wniosku o wpis do rejestru prowadzonego przez izbę gospodarczą w ciągu 5 dni od zarejestrowania przez sąd rejestrowy. Już istniejące spółki powinny złożyć taki wniosek w ciągu 60 dni od wejścia w życie ustawy, najpóźniej do 1 marca 2012 roku. Wniosek o rejestrację wypełnia się na gotowym formularzu, który może być złożony w trybie registracji online na stronie Węgierskiej Izby Handlowej i Przemysłowej (http://www.mkik.hu/), a także wysłany pocztą, pocztą elektroniczną, faksem lub złożony osobiście we właściwej izbie.
Wraz z wnioskiem o umieszczenie w rejestrze prowadzonym przez izbę gospodarczą, należy dokonać opłaty w wysokości 5.000 Ft na konto właściwej izby. Od 1 stycznia 2012 roku roczna opłata 5.000 Ft na realizację celów izby jest obowiązkowa dla każdego przedsiębiorcy. Warto jednocześnie zaznaczyć, że samo członkostwo w izbie pozostaje dobrowolne jak dotychczas, a zgłoszenie spółki do rejestru prowadzonego przez izbę nie powoduje jednoczesnego nabycia w niej członkostwa. Rejestry prowadzone przez izby gospodarcze będą ujawnione do publicznego wglądu najpóźniej do dnia 1 czerwca 2012 roku.