Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Wzrost sprzedaży detalicznej

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marcin Karaskiewicz | 2016-08-02 13:09:45
sprzedaż detaliczna

Według KSH (węgierski GUS) w maju br. sprzedaż detaliczna wzrosła o 6,8%, natomiast po skorygowaniu czynników sezonowych sprzedaż detaliczna wzrosła o 4,4%.

W przypadku sprzedaży produktów niespożywczych odnotowano 6,8% wzrost, a w przypadku paliw 9%.

W badanym okresie najwięcej kupowano obuwia i odzieży (wzrost o 14%), lekarstw i kosmetyków (wzrost o 6,6%), w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku.

W skali krajowej sprzedaż żywności stanowiła 47%, sprzedaż produktów niespożywczych 37%, a  sprzedaż paliw 16% ogółu sprzedaży detalicznej.

 

Według KSH (węgierski GUS) dwie trzecie firm zarówno importujących, jak i eksportujących to firmy małe i mikro.

W handlu zagranicznym dominują duże firmy. W ubiegłym roku jedynie 5% średnich firm (zatrudniających od 50 do 250 osób) zajmowało się działalnością eksportową.

Dominacja dużych firm jest bardzo znacząca, ponieważ ich udział w imporcie wynosi 55% a w eksporcie 68%. Ma to również znaczenie ze względu na duży wpływu przemysłu samochodowego na rynek (sprzedaż samochodów osobowych i części samochodowych) - stanowiącego prawie 10% węgierskiego GDP.